ul. Słowackiego 11, I piętro
tel. 91 834 18 29

Polecamy
Ankieta
Na jakie ugrupowanie zagłosujesz w przyszłorocznych wyborach samorządowych w Stargardzie?
Prawo i Sprawiedliwość

Czytaj aktualności
Czytaj więcej w archiwum
Stargardzki PiS w Europarlamencie
Spotkanie z europosłem Markiem Gróbarczykiem i zwiedzanie siedziby Parlamentu Europejskiego – to najważniejsze punkty programu wizyty przedstawicieli stargardzkich struktur PiS w Brukseli.

Dzięki zaproszeniu europosła Marka Gróbarczyka do siedziby Europarlamentu udało się 11 działaczy Prawa i Sprawiedliwości. Napięty program wycieczki obejmował także zwiedzanie najważniejszych  miejsc i zabytków Brukseli. Trzeci, a zarazem ostatni dzień pobytu w Belgii, zakończył się w Brugii.

Najpierw poznaliśmy Belgię

Pobyt przedstawicieli lokalnych struktur PiS w Brukseli zbiegł się z początkiem objęcia przez Polskę przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej. Zanim jednak doszło do oficjalnego spotkania z europosłem Markiem Gróbarczykiem mieliśmy czas, aby zwiedzić Brukselę pod okiem przewodnika. Naszą wycieczkę rozpoczęliśmy spod Łuku Triumfalnego, na szczycie którego rozpościera się piękny widok na całą stolicę. Obok zaś znajduje się królewskie Muzeum Wojska, w którym mogliśmy poznać burzliwe dzieje Belgii, ale również podziwiać niesamowite eksponaty i zbiory z okresu formowania się państwa belgijskiego, a także z czasów I i II Wojny Światowej.
Jeszcze tego samego dnia zobaczyliśmy słynny brukselski ratusz, tętniącą życiem starówkę oraz symbol Belgii – Manneken Pis, figurkę obrazującą siusiającego chłopca.

Natomiast drugi dzień w Brukseli rozpoczęliśmy zwiedzaniem Atomium, czyli powiększonego 150 miliardów razy modelu kryształu żelaza, które zostało zbudowane z okazji światowej wystawy Expo w 1958 roku. Stamtąd udaliśmy się już do centrum na główną część wizyty.

Stargard podziękował europosłowi

Tuż przed wejściem do gmachu siedziby Europarlamentu miał miejsce uroczysty obiad z udziałem Marka Gróbarczyka jak i wszystkich zaproszonych gości. Natomiast już w środku odbyła specjalnej prelekcja i panel dyskusyjny, podczas którego poruszono szereg tematów związanych z historią powstania UE, aktualnymi problemami z jakim się zmaga, czy też samą pracą europosłów na rzecz swoich narodów.
Oczywiście nie obyło się bez pamiątkowych zdjęć zarówno z posłem Gróbarczykiem oraz tych już na sali plenarnej. – Jest mi niezmiernie miło widzieć was ponownie, tym razem tu w Brukseli – przyznał Marek Gróbarczyk, zwracając się w stronę stargardzkiej reprezentacji. – Stargard to miejsce, które darzę dużym sentymentem. Z wieloma z was mogłem się spotkać już wcześniej, nie tylko w trakcie prowadzonej przeze mnie kampanii, ale też w czasie mojej pracy na rzecz województwa zachodniopomorskiego. Za wsparcie i mnóstwo słów otuchy serdecznie wam dziękuję.

Lokalni działacze PiS odwdzięczyli się za zaproszenie wręczając europosłowi dwutomowy „Katalog zabytków powiatu stargardzkiego”. Spotkanie w Europarlamencie zakończyło się krótkim wykładem poświęconym polskiemu przewodnictwu w Radzie Unii Europejskiej, jego priorytetami oraz nowymi wyzwaniami stojącymi przed Unią.

Trzeci i ostatni dzień pobytu w Belgii zakończył się zwiedzaniem urokliwej i pełnej czarujących oraz zabytkowych miejsc Brugii. Tutaj mogliśmy między innymi dotknąć relikwii  w postaci ampułki z chustą nasączoną krwią Chrystusa, podziwiać liczne kanały, chodzić wąskimi uliczkami i oczywiście zaopatrzyć się w słynną na cały świat czekoladę. Po blisko 13 godzinach podróży zmęczeni ale szczęśliwi wróciliśmy do Stargardu.

Stargardzkie i powiatowe struktury Prawa i Sprawiedliwości reprezentowali:
Irena Staszyńska, Elżbieta Mochocka, Elżbieta Świderska, Marzena Zagrobelska, Mariusz Smuga, Józef Stachowiak, Bogdan Terebecki, Wiesław Augustyn, Leszek Gmiterek, Waldemar Stańczyk oraz Damian Maligłówka.

Zapraszamy do fotogalerii!

Dzięki uprzejmości kolegi Mariusza Smugi, naszą fotogalerię wzbogaciliśmy o nowe zdjęcia z uroczystości pogrzebowych pary prezydenckiej w Krakowie.